Δημοσκόπηση MRB: Αυτός είναι ο μεγάλος… αντίπαλος της ΝΔ – Πόσο παίρνει το κάθε κόμμα
Υπερδιπλάσια είναι τα ποσοστά που συγκεντρώνει η ΝΔ σε σχέση με το ΠΑΣΟΚ στη νέα μέτρηση της MRB.
Μετά αξίζει να σημειωθεί ότι η αδιευκρίνιστη ψήφος είναι στο 22.5%, ποσοστό που είναι πολύ υψηλό.
Αγγίζει, δηλαδή, σε ποσοστό αυτό της ΝΔ πράγμα που δεν είναι σύνηθες σε δημοσκοπήσεις η αδιευκρίνιστη ψήφος να κινείται στα ίδια επίπεδα με το πρώτο κόμμα.
Αναλυτικά η πρόθεση ψήφου:
Σχετικά με την πρόθεση ψήφου η ΝΔ συγκεντρώνει το 22,6% των προτιμήσεων των πολιτών και ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ με 10,9%.
Η Ελληνική Λύση συγκεντρώνει ποσοστό 9.1 %, η Πλεύση Ελευθερίας 7.5 %, το ΚΚΕ 6.7%, ο ΣΥΡΙΖΑ 6 %, η Φωνή Λογικής 3.9 %, το ΜέΡΑ25 2.3%, η Νίκη 1.9 %, το Κίνημα Δημοκρατίας 1.5%, και η Νέα Αριστερά 1.2%.
Ακολουθεί η μέτρηση της MRB με αναγωγή:
Ποιος είναι ο καταλληλότερος πρωθυπουργός σύμφωνα με τη δημοσκόπηση:
Κίνηση τώρα: Έχουν φρακάρει οι δρόμοι στην Αθήνα – Που έχει μεγάλες καθυστερήσεις
Δεν είναι καλή μέρα σήμερα για τους οδηγούς στην Αθήνα, αφού η κίνηση είναι ιδιαιτέρως αυξημένη σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου.
Συγκεκριμένα, πολύ δύσκολη είναι η κατάσταση στο κέντρο, ενώ και ο Κηφισός έχει… φρακάρει αυτή τη στιγμή.
Σε άλλους δρόμους, μεγάλες καθυστερήσεις καταγράφονται στις εθνικές οδούς Αθηνών–Κορίνθου και Αθηνών–Λαμίας, τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο της πόλης. Ο Κηφισός εμφανίζει χαμηλές ταχύτητες στην άνοδο και την κάθοδο, με την κίνηση να είναι σχεδόν ακινητοποιημένη σε αρκετά σημεία.
Στο κέντρο της Αθήνας προβλήματα εντοπίζονται σε βασικούς άξονες όπως οι λεωφόροι Αλεξάνδρας, Πατησίων, Αχαρνών, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Αμαλίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου και Ακαδημίας, καθώς και στις οδούς Φιλελλήνων και Μιχαλακοπούλου. Αυξημένη κίνηση καταγράφεται επίσης στις λεωφόρους Κηφισίας, Μεσογείων, Κατεχάκη, Συγγρού, Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος, ενώ καθυστερήσεις σημειώνονται στην Ιερά Οδό, την Πέτρου Ράλλη, την Καλλιρρόης και τη Θηβών.
Δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι οδηγοί και σε δρόμους των βορείων, ανατολικών και δυτικών προαστίων, όπως η Λεωφόρος Μαραθώνος, η Βάρης–Κορωπίου, η Σπύρου Λούη, η Κύμης, η Γαλατσίου, η Βεΐκου, η Καποδιστρίου και η Λεωφόρος Σχιστού. Ιδιαίτερα επιβαρυμένη είναι και η κίνηση γύρω από το λιμάνι του Πειραιά και την Αττική Οδό.
Δείτε την κατάσταση στους δρόμους της Αθήνας τώρα:
Έχει… φρακάρει και η Αττική Οδός
Μποτιλιαρισμένα είναι και σημεία στην Αττική Οδό. Σύμφωνα με τις τελευταία ενημέρωση στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο έχουμε 25΄–30΄ καθυστέρηση από Δημοκρατίας έως Πεντέλης ενώ στο ρεύμα προς Ελευσίνα 20΄–25΄ καθυστέρηση από Κάντζα έως Κηφισίας, 10΄–15΄ καθυστέρηση στην έξοδο για Λαμία 10΄–15΄ καθυστέρηση στην έξοδο για Πειραιά. Τέλος έχουμε 20΄–25΄ καθυστέρηση από Χολαργό έως την έξοδο για Καρέα.
Πριν 10′ έσκασαν τα… μαντάτα για όσους μένουν σε Πολυκατοικίες: Τεράστια ανατροπή, κανείς δεν περίμενε κάτι τέτοιο
Η γήρανση των κτηρίων αποτελεί μία σιωπηλή αλλά ολοένα και πιο ορατή κρίση στις ελληνικές πόλεις και γειτονιές. Χιλιάδες παλιά σπίτια, χτισμένα κυρίως τις δεκαετίες ’50 – ’70, παραμένουν σήμερα χωρίς ουσιαστική συντήρηση, κουβαλώντας τις φθορές του χρόνου και της οικονομικής στενότητας των πολιτών.
Η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα πλέον «γηρασμένα» δομημένα περιβάλλοντα στην Ευρώπη: Μεγάλο μέρος των κτιρίων έχει κατασκευαστεί πριν από το 1985, με περίπου 70% των κατοικιών –κυρίως πολυκατοικιών– ηλικίας άνω των 40 ετών, πολλά από τα οποία προϋπήρχαν των σύγχρονων αντισεισμικών κανονισμών, γεγονός που εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια και τη στατική τους επάρκεια, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Επιπλέον, στοιχεία που βασίζονται στην απογραφή κατοικιών δείχνουν ότι μόλις περίπου το 16% – 17% χτίστηκε μετά το 2001, δηλαδή είναι σχετικά «νεόδμητες», ενώ, οι υπόλοιπες έχουν προγενέστερη κατασκευή.
Κατεπείγουσα ανάγκη για ενεργειακή αναβάθμιση
Χιλιάδες σπίτια ανά την επικράτεια, κατασκευασμένα χωρίς σύγχρονες προδιαγραφές μόνωσης, παρουσιάζουν μεγάλες ενεργειακές απώλειες, επιβαρύνοντας τόσο τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, όσο και το περιβάλλον.
Ομάδες επιστημόνων επισημαίνουν ότι παρεμβάσεις όπως η θερμομόνωση, η αντικατάσταση κουφωμάτων και η αναβάθμιση των συστημάτων θέρμανσης δεν αποτελούν πλέον επιλογή, αλλά αναγκαιότητα, με στόχο τη μείωση της ενεργειακής φτώχειας και την επίτευξη των κλιματικών στόχων της χώρας.
Ωστόσο, το πρώτο «βέτο» δεν αργεί να έρθει, ειδικά σε μία πολυκατοικία. Προκειμένου να προχωρήσει ένα νοικοκυριό στις απαραίτητες εργασίες, απαιτείται ομοφωνία στη συνέλευση. Μόνο ένας άνθρωπος, εάν διαφωνεί, μπορεί να «μπλοκάρει» κάθε διαδικασία.
Η νέα Οδηγία και το παράδειγμα ευρωπαϊκών κρατών
Η πρακτική να μην απαιτείται ομοφωνία αλλά η απλή πλειοψηφία για αλλαγές στις πολυκατοικίες, είναι άλλο ένα ελληνικό παράδοξο. Αντίθετα, αποτελεί τον κανόνα σε πολλές χώρες.
Στη Γαλλία, οι αποφάσεις λαμβάνονται με απλή ή ενισχυμένη πλειοψηφία, ενώ, η ομοφωνία ισχύει μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
Στη Γερμανία, ισχύει το σύστημα Wohnungseigentumsgesetz, καθώς η πλειοψηφία αποφασίζει σχεδόν τα πάντα: Από συντηρήσεις και βελτιώσεις, μέχρι και σημαντικές τεχνικές αλλαγές.
Στην Ιταλία και την Ισπανία, επίσης λαμβάνεται υπόψη η πλειοψηφία ιδιοκτητών. Στη γείτονα χώρα, υπάρχει και η πλειοψηφία χιλιοστών.
Η αναθεωρημένη Ευρωπαϊκή Οδηγία 2024/1275 (EPBD) επιβάλλει συγκεκριμένους στόχους σε όλα τα κράτη – μέλη. Η Ελλάδα οφείλει, λοιπόν, να μειώσει περίπου κατά 16% τη μέση ενεργειακή κατανάλωση κατοικιών έως το 2030 και παράλληλα, να καταθέσει Εθνικό Σχέδιο Ανακαίνισης Κτηρίων έως τον Μάιο του 2026.
«Ανάσα» για τα παλιά σπίτια
Με «ξεκλείδωμα» ανακαινίσεων, νέα προγράμματα όπως το «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω» και φορολογικά κίνητρα, διαφαίνεται μία «ανάσα» ανανέωσης στην αγορά ακινήτων, αφού χιλιάδες παλιά σπίτια αποκτούν δυνητικά μεγαλύτερη αξία και γίνονται ξανά ελκυστικά.